Skip links

Έναρξη παιδικής-νεανικής χορωδίας

Ο Μουσικός Όμιλος Καλαμάτας “ΟΡΦΕΥΣ” αποφάσισε να ιδρύσει παιδική-νεανική χορωδία με μαέστρο το μουσικό Γιώργο Σκλήκα.

Η χορωδία θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και θα είναι χωρίς κόστος για τους γονείς των παιδιών.

Για πληροφορίες τηλεφωνήστε στα τηλέφωνα 6978190104 (Μπουφέας Αλέξανδρος – αντιπρόεδρος Ορφέα), 6945078959 (Σκλήκας Γιώργος).

παιδική-νεανική χορωδία Γιώργου Σκλήκα

Βιογραφικό Γιώργου Σκλήκα

Εκπαίδευση

  • 5ο, 7ο ΔΣ Καλαμάτας
  • Γυμνάσιο παραλίας Καλαμάτας
  • 1ο Γυμνάσιο – Λύκειο Καλαμάτας
  • CAT Newcastle college
  • Manchester Metropolitan University

Τίτλος σπουδών: BSc Ηλεκτρολόγος – Ηλεκτρονικός Μηχ/κός

Μουσική εκπαίδευση

  • Η σχέση μου με τη μουσική είναι αδιάκοπη καθώς ο πατέρας μου Νίκος και ο παππούς μου Γιώργος ήταν μουσικοί και μαέστροι στα μουσικά δρώμενα της πόλης.
  • Άρχισα μαθήματα πιάνου στη σχολή της Κας Τούλας Μαυρέα το 1967
  • Συνέχισα στην πιανίστα κα Ρένα … μέχρι και το τέλος του γυμνασίου, όπου έφτασα στο επίπεδο της ανωτέρας στο πιάνο.
  • Πάντα έπαιζα πιάνο χωρίς την ανάγκη παρτιτούρας
  • Συμμετείχα στις εκκλησιαστικές χορωδίες της Ανάστασης και των Ταξιαρχών της οποίας μαέστρος ήταν ο πατέρας μου. (1968 -1973)
  • Είχα ενεργή δράση ως πιανίστας στον μουσικό σύλλογο ‘Ακρίτα’ με μαέστρο τον πατέρα μου.
  • Έγινα δεκτός στο Ελληνικό ωδείο ως ‘εξαιρετικό ταλέντο’ με δάσκαλο τον Νίκο Γαϊτάνο στο πιάνο και τον Νίκο Κορακά στα θεωρητικά. (Με προτροπή του αρχιμουσικού συμπολίτη μας Γιώργου Θεοφιλόπουλου το 1977)
    Αποφοίτησα εκείνη τη χρονιά με βαθμό ‘Άριστα’ παμψηφεί, αλλά παρ’ όλη την επιμονή των δασκάλων μου, έπρεπε να φύγω στην Αγγλία για σπουδές στο Πολυτεχνείο

Επαγγελματική εμπειρία στη μουσική

  • Υπήρξα ο πρώτος επαγγελματίας πιανίστας στην πόλη, όταν με κάλεσε ο Γιώργος Καραμπάτος να εργαστώ στο ΕΛΙΤ το καλοκαίρι του 1977, αφού μόλις είχε αγοράσει ένα πιάνο με ουρά για το ξενοδοχείο.
  • Στη Αγγλία δούλευα επαγγελματικά ως πιανίστας παράλληλα με τις σπουδές μου.
  • Δημιούργησα την ορχήστρα των Ελλήνων φοιτητών του Manchester
  • Το 1984 δημιούργησα το πιάνο μπαρ ρεστοράν ‘Μύθος’ στην οδό Ναβαρίνου 119, όπου έπαιζα και μουσική.
  • Εργάστηκα ως πιανίστας στο Φιλοξένια, Ελίτ, Αρόζα (με τον Γ. Καπερνάρο), Μετέωρο, Ντένις Ντεν (με τον Ντένη Δημητρέα), Αναίς και στο ΡΕΞ όπου και τελείωσα την ενασχόλησή μου αυτή το έτος 2004.

Εμπειρία στην σύνθεση και τη μουσική τεχνολογία

  • Το αντικείμενο των σπουδών μου συνετέλεσε στο να αποκτήσω γνώσεις στην ενορχήστρωση και την ηχοληψία μέσω υπολογιστών.
  • Έχω συνθέσει και ενορχηστρώσει μουσική κυρίως για τις ανάγκες της γνωστής χορωδίας του Σπύρου Λάμπρου
  • Στον σημερινό μου χώρο έχω δημιουργήσει ένα στούντιο ηχογράφησης
  • Μουσικά προγράμματα που χρησιμοποιώ. Cubase (windows), Logic x pro (Mac), Cakewalk (windows)
  • Άλλα προγράμματα Microsoft Office (teacher level), Photoshop, Filmora 9 κ.α.

Η ενασχόλησή μου με τις παιδικές χορωδίες

  • Ως πρόεδρος συλλόγου γονέων του 24ου Δ.Σ. βοήθησα με τις γνώσεις μου και τα ηχητικά μου στις ανάγκες του σχολείου από όπου αποκόμισα σημαντικές εμπειρίες.
  • Επί σειρά ετών δημιούργησα αφιλοκερδώς χορωδίες στα Δημοτικά Σχολεία: 24ο, 11ο, 12ο, 4ο, 13ο, 9ο, 7ο, 10ο στα Γυμνάσια 2ο, 3ο και παραλίας, στα Λύκεια 1ο και 4ο στο νηπιαγωγείο ‘Λιλιπούπολη’ και δημιούργησα CD με τα παιδιά του Ειδικού Σχολείου.
  • Το 2001 στο κάστρο Καλαμάτας ανεβάσαμε με το 24ο Δημοτικό, το έργο ‘Μορμόλης’ με μουσική του Σπανού και δική μου. Υπήρχε μόνο τραγούδι με κίνηση, χωρίς ομιλία (Μιούζικαλ)
    Στο έργο έπαιζαν και τραγουδούσαν με χειλόφωνα 20 παιδιά, με δικά μου ηχητικά και βιντεοπροβολέα. Τον ‘Μορμόλη’ παρακολούθησαν 700 άτομα εκ των οποίων ήταν παρόντες δάσκαλοι από όλη τη Μεσσηνία.
  • Στην κατασκήνωση ‘Χρυσή Άμμος’ στην Ανάληψη Μεσσηνίας (2003-1012) τους Καλοκαιρινούς μήνες έκανα χορωδία με εκατοντάδες παιδιά από όλη την Πελοπόννησο σαν αρχηγός.
  • Από το 2000 δίδασκα πληροφορική σε δική μου σχολή υπολογιστών στην οδό Ψαρών 14. Στα διαλείμματα των μαθημάτων έπαιζα πιάνο και τα παιδιά τραγουδούσαν.
  • Η χορωδία μου γεννήθηκε και μεγάλωνε μέσα από τη σχολή υπολογιστών
  • Η επιτυχία της χορωδίας, με ώθησε στο να ασχοληθώ αποκλειστικά με τη μουσική. Από το 2011 ευρίσκομαι στην διεύθυνση Πραξιτέλους 6 (έναντι) και Κανάρη 64 Καλαμάτα.
  • Η σημερινή μου χορωδία έχει το όνομα Hakuna Matata’

Πλήρης τίτλος: Hakuna Matata’ Παιδική – Νεανική Χορωδία Γιώργου Σκλήκα

Σημαντικές στιγμές της χορωδίας ‘Hakuna Matata’

Η φιλία μου με τον Σπύρο Λάμπρου, μας έχει φέρει σε πολλές συνεργασίες και κοινές εμφανίσεις στην Αθήνα με την παιδική του χορωδία.

  • Δημιουργία CD από κοινού με τις χορωδίες του Σπύρου Λάμπρου και του Θοδωρή Κωσταντόπουλου με τίτλο ‘Τραγούδια της 17 Νοέμβρη στα σχολεία της πατρίδας μου’
  • Ηχογράφηση με τον Γιώργο Χατζηνάσιο στο Studio Sierra 13 Απριλίου του 2014
  • Συναυλία με τον Διονύση Τσακνή και την Ρίτα Αντωνοπούλου στις 10 Μαΐου 2015 στην ΙΕΡΑ ΟΔΟ
  • Συναυλία με την Ελευθερία Αρβανιτάκη στο στάδιο Τάε Κβο Ντο το Σάββατο (11 Φεβρουαρίου 2017)
  • Συναυλία με τον Γιώργο Χατζηνάσιο στο Θέατρο Άρτεμις Μαλλιάρα (10 Σεπ 2017)
  • Συναυλία με τον Γιάννη Κότσιρα στο Θέατρο βράχων (25 Ιουνίου 2018)
  • Σε πολλές συναυλίες στην πόλη μας, την Καρδαμύλη, το Κατάκολο, το Διαβολίτσι, και το Αριοχώρι.

Η φιλοσοφία της χορωδίας

  • Η απλότητα και αμεσότητα της μουσικής είναι το στοιχείο που γοητεύει τα παιδιά
  • Τα παιδιά παραμένουν στη χορωδία όταν καταφέρνουν να αντιλαμβάνονται λεπτομέρειες και μυστικά του ήχου και βλέπουν καθαρά στην βελτίωσή τους. Αυτό απαιτεί φωνητική και ακουστική εκπαίδευση όσον αφορά στον τόνο και το ρυθμό της μουσικής.
  • Η βαθύτερη κατανόηση του τόνου και του ρυθμού είναι η πρωτεύουσα λειτουργία του εγκεφάλου για να δεχτεί αργότερα τη μελέτη της μουσικής. Η μελέτη χωρίς αυτήν την κατανόηση οδηγεί τα παιδιά στην εγκατάλειψη της μουσικής ενασχόλησης στην ωριμότητα.
  • Όσο πιο μικρά τα παιδιά, τόσο πιο εύκολα αναπτύσσεται το ταλέντο τους.
  • Τα πιο μεγάλα παιδιά ανακαλύπτουν την ικανότητα τους στη μουσική και προοδεύουν.

Ο τρόπος λειτουργίας της χορωδίας

Η ‘Hakuna Matata’ λειτουργεί επί 20ετία και έχει την εξής μορφή

Διδασκαλία
  • Η ποιότητα της μουσικής και το ρεπερτόριο πρέπει να ενθουσιάζει τα παιδιά
  • Αναζητούνται προτάσεις τραγουδιών και μέσα από τα παιδιά
  • Δημιουργείται χαρούμενη ατμόσφαιρα και πολλή συζήτηση με τα παιδιά
  • Η συζήτηση με τους γονείς είναι πολύ σημαντική και πρέπει να επιδιώκεται
Δομή της χορωδίας
  • Υπάρχει ένα παιδικό και ένα νεανικό γκρουπ
  • επίλεκτη πολυφωνική ομάδα
  • αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών
  • γενικό ρεπερτόριο και ειδικό ανάλογα την περίσταση
Το κάθε παιδί
  • Πρέπει να ανακαλύπτει και να εξελίσσει τις ικανότητές του
  • πρέπει να νοιώθει μοναδικό, τραγουδώντας σόλο με τη χορωδία
  • πρέπει να εμπνέεται και να ενθαρρύνεται με σωστές συμβουλές
  • Η κατανόηση της λεπτομέρειας της μουσικής σε κάθε παιδί ξεχωριστά, είναι το θεμέλιο για να αγαπήσει τη μουσική και η βάση της βιώσιμης χορωδίας
  • Η ποιότητα του συνόλου να εμπνέει το κάθε παιδί να συμμετέχει στις πρόβες
Μαθήματα μουσικής αντίληψης
  • Μαθήματα φωνητικής και μουσικής αντίληψης γίνονται σε μικρά γκρουπ
  • Όλα τα παιδιά πρέπει να προσπαθήσουν να τραγουδήσουν με κιθάρα. (Το τραγούδι με κιθάρα είναι το καλύτερο μέσον για να διακρίνει κάποιος επιμέρους ικανότητες)
  • Τα γκρουπ πρέπει να είναι δομημένα σωστά, έτσι ώστε τα ικανότερα παιδιά να εμπνέουν και να παραδειγματίζουν τα άλλα
Ο Χώρος
  • Ο περιβάλλων χώρος είναι χαρούμενος πολύχρωμος και φωτεινός με 2 αίθουσες
  • Υπάρχει ηχητικό σύστημα με μικρόφωνο, απαραίτητο για το μάθημα της φωνητικής και βιντεοπροβολέας
Εκδηλώσεις
  • Η χορωδία πάντα έχει εκδηλώσεις Χριστούγεννα και καλοκαίρι
  • Επιδιώκονται και οργανώνονται εκδηλώσεις και εκδρομές
  • Πρέπει να δημιουργούνται βίντεο και  lives στο YouTube

Ιδιαίτερη μελέτη στο ταλέντο στη μουσική

  • Κατά την υποχρεωτική αργία λόγω κορωνοιού, είχα την ευκαιρία να μελετήσω μέσα από το διαδίκτυο, τους τρόπους που τα παιδιά αποκτούν ταλέντο στη μουσική και τα εγκεφαλικά οφέλη που αποκομίζει ο άνθρωπος από την μελέτη της μουσικής.
  • Έχω κάνει διαλέξεις στο ίντερνετ και στην πόλη μας επάνω σε αυτό το θέμα.

 Επαγγελματική ενασχόληση (εκτός μουσικής)

  • Από το 1987 δημιούργησα το πρώτο κατάστημα υπολογιστών στην Καλαμάτα με το όνομα ‘Micropolis’ με αντικείμενο τους πρώτους οικιακούς υπολογιστές Amstrad με αποκλειστική διάθεση για το νομό Μεσσηνίας.
  • Το 1995 το κατάστημα μετονομάστηκε σε Science Market και έγινε αποκλειστικός αντιπρόσωπος της εταιρίας φωτοαντιγραφικών Rank Xerox
  • Το 2000 δημιούργησα σχολή υπολογιστών στην οδό Ψαρών 14, όπου δίδασκα ο ίδιος πληροφορική.
  • Το 2011 μεταφέρθηκα στην οδό Πραξιτέλους (ισόγειο) όπου σήμερα στεγάζεται η χορωδία μου ‘Hakuna Matata’ και λειτουργώ ως μουσική σχολή.